Czym jest ewidencja TIPI?

System TIPI ma na celu gromadzenie informacji o członkach ZHP w jednym, bezpiecznym miejscu.

Harcerzom może służyć jako elektroniczna książeczka harcerska. Drużynowi zapisują tam dane członkowskie między innymi takie jak: składki, stopnie, sprawności, odznaczenia, odbyte kursy i szkolenia. Członkowie mogą edytować swoje dane kontaktowe.


Rodzice korzystając z TIPI mają wgląd we wszystkie wyżej wymienione informacje dotyczące swoich dzieci. Ponadto system jest miejscem, w którym rodzice mogą wyrazić zgodę na przynależność do ZHP swojego dziecka zaznaczając jednocześnie wszystkie niezbędne zgody.


TIPI zastąpiło funkcjonujące do tej pory deklaracje i e-deklaracje. Oznacza to, że wypełnienie zgód obowiązkowych jest równoznaczne ze złożeniem deklaracji członkowskiej, która jest wymagana na każdym etapie harcerskiej ścieżki. Co ważne – konto w TIPI może posiadać każdy członek ZHP oraz każdy rodzic niepełnoletniego członka ZHP.

W momencie wstąpienia do ZHP należy podać zastępowemu/przybocznemu/drużynowemu następujące informacje:

  • Imię i nazwisko dziecka
  • PESEL dziecka
  • Adres email rodzica

Jeśli osoba, która chce mieć dostęp do konta w TIPI jest członkiem ZHP od dłuższego czasu to do rejestracji wystarczy adres e-mailowy. Po uzyskaniu podanych wyżej informacji, kadra wysyła zaproszenie na przekazany adres e-mail, w którym znajduje się link do krótkiej ankiety dotyczącej dziecka. Po wypełnieniu jej oraz aktywowaniu konta można zalogować się do TIPI. Uwaga! Link do rejestracji jest aktywny tylko tydzień!


Wygląd konta rodzica i położenie zgód

https://pomoc.zhp.pl/display/NE/12.2.+Widok+profilu+opiekuna

Reset hasła

W celu zresetowania hasła można skontaktować się z drużynowym albo skorzystać z instrukcji zamieszczonej poniżej i zrobić to samodzielnie.

https://pomoc.zhp.pl/pages/viewpage.action?pageId=1376618